onsdag den 28. februar 2018

no-nonsens til eget brug

Når jeg laver keramik til os selv er det meget tydelig om tingene fungerer.
Først og fremmest skal jeg have lyst til at sætte dem ind i skabene og så skal der selvfølgelig være nogen der har lyst til at tage dem ud og bruge dem.
 
Det sidste stykke tid har jeg tjekket "no-nonsens"-konceptet ved at lave nogle få ting til mig selv. Så kan jeg tjekke, om andre end jeg tager dem i brug og jeg får undersøgt, hvordan tingene virker i ovn, mikroovn, opvaskemaskine mm.
 
Og jeg indrømmer gerne: jeg er indtil nu svært tilfreds med "no-nonsens"!
Og det ser ud som om, hele familie har taget de nye skåle til sig - de er i alt fald altid enten i brug eller venter på, at opvaskemaskinen bliver sat i gang igen.

Mellem * d/h ~15/6 cm * til morgenmad/pasta/suppe/servering

Lille flad * d/h ~13/4 cm * til desert/chokolade/oliven/tilbehør
De sidste måneder har jeg arbejdet fuld tid i et nyopstartet firma. Når man starter helt fra bunden af er der en masse der lige skal på plads - alt det man tager for givet på en etableret og evt. større arbejdsplads. Meget af dette har jeg taget hånd om og nu hvor vi faktisk er oppe og kører bliver min arbejdstid igen 25 timer om ugen.
Hvor bliver det skønt at komme ned i tid og igen få gang i værkstedet :-)
Jeg kan i alt fald roligt lave masser af no-nonsens-skåle til familiens eget brug.
 
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...