torsdag den 15. februar 2018

Drømmen om værksted/atelier

Gennem snart mange år har jeg været super glad for at arbejder på mit lille-bitte værksted.
Men det ligger i kælderen, der er ikke længere noget vindue og det ER altså noget småt. Jeg har derfor i flere år drømt om ENGANG at lave garagen om til værksted til mig.

Og i sommers syntes kæresten, at det var tid at gå i gang! Til en start skulle gulvet i den eksisterende garage isoleres og sænkes, så der kommer lidt mere loftshøjde. Det kræver først og fremmest mandtimer, som kæresten velvilligt bruget, mens jeg fugede facade:
Arbejdet kvalitet-tjekkes nøje af katten.....
Vi har siden fået vandskuret væggene, isoleret nede fra og selvfølgelig fået støbt gulv:
De nederste kanter skal selvfølgelig pudses op og der er gjort klar til stikkontakter.
Gulvet skal slibes og have epoxy, så det bliver slidstærkt og let at holde rent.

Men det næste store er, at taget skal skiftes. Vi skal selvfølgelig have isoleret og lagt tagpap, så jeg også kan bruge værkstedet i vintermånederne.
Min tanke var egentlig, at det arbejde er for omfattende til, at vi tør gøre det selv. Men i dag var en af mine kollegaer (tidligere tømmer) forbi kontoret og vi fik en grundig snak om, hvordan det gøres bedst og billigst. Og efter en lang snak var jeg faktisk klar på, at det gør vi selvfølgelig også selv!!
Måske skal der lidt hjælp til med udhæng og hvis der skal ovenlys i. Og tagpappet vil jeg HELT sikkert betale mig fra. Men alt det andet - dét tror jeg faktisk, jeg er klar til at kaste mig over.

Når taget er skiftet, skal den gamle port, der nu er lukket med en simpel plade, skiftes til en dobbelt terassedør og sidevinduer i fuld højde. Og så er rammerne der til at lave en rigtig hyggelig gårdhave (selv om det nok også kommer til at kræve lidt arbejde):


På instagram følger jeg "Tortus", som udover at lave det mest fantastiske keramik og de mest sexede keramik-videoer, jeg nogensinde har set, har et værksted, som er til at falde i svime over med udgang til en gård, som er mindst lige så skøn:
 Jeg er HELT klar over, at det skaber vi ikke her - men inden for vores rammer vil vi gøre vores bedste.

Drømme kan vi alle. 
Nogen af os er bare nød til at nedskalere for at få det hele til at fald i hak det sted i livet, hvor vi står lige nu.
Og så er nogle af os som af lyst eller nød smøger ærmerne op for at få nogle af drømmene til at lykkes. Heldigvis kan både kæresten og jeg rigtig godt li' både selve arbejdet, tiden sammen omkring arbejdet og tilfredsstillelsen ved at gøre det selv.
Og lige nu er jeg helt høj ved tanken om vores kommende sommerprojekt med at skifte tag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...