onsdag den 20. januar 2016

Jeg har fundet mit logo

Juleaften blev sidst holdt sammen med kærestens familie. 
Her deltog også en onkel som i mange år har haft en antikvitetsforretning. Han ved selvfølgelig meget om mange ting og over julemiddagen delte han ud af sin viden om porcelæn, fajance og diverse stel.
Sådan noget aner jeg ikke meget om og det interesserer mig vel egentlig heller ikke meget.

Samme aften gik de skåle jeg egentlig havde taget til mig i eget køkken videre til svigermor.
Straks de var pakket ud, stod onkel ved siden af med en skål i hænderne og vurderende; Næ, det var ikke lige en keramiker, han kendte og det var da mærkeligt, at der ikke var stempel i bunden!!

Med et glimt i øjet konstaterede svigermor, at dén kunstner kendte hun vist godt.

Senere kom onkel over med en anbefaling om at bruge et stempel eller mærke. Samtidig dryssede han lidt rosende ord; dem bruger han ellers, som jeg oplever, det ikke mange af.


Og det har jo hele tiden været meningen, at jeg fra årsskiftet skulle "stemple" mine ting.

Jeg har i længere tid ledt efter et logo. Men et sådan lader sig ikke bare lige finde.
Indtil den dag jeg kom i tanke om et gammelt indlæg hos filihunkat 
Guldsmed - selvfølgelig er mit logo en guldsmed - både til kreativiteter og ManuVision!!

De vigtige ord for mig er:
forandring
glæde
lys
følelseslivet
genfødsel
kreativitet

Og selvfølgelig skal det laves med prikker. Lige som mine tatoveringer:
Her de første 3 skåle fra 2016

Og her logo lidt tættere på fra et tidligere eksperiment

Her og nu prikker jeg logoet med en nål. Det er langsommeligt - men det kan jeg li'.
Der er selvfølgelig lidt forskellige idéer til, hvordan jeg skal bruge det til h.h.v. RAKU og stentøj, så der er jo bare at prøve det af.

Nu står skålene her i alt fald til tørre inden forglødning og en tur i tønden.

4 kommentarer:

  1. Hvor smukt -- det er det helt rigtige logo! -- det må selv onklen medgiv (hvis han bliver spurgt) :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Takker :-) Der var heller ikke nogen tvivl da jeg først besluttede mig.

      Slet
  2. Helt enig, det er et smukt logo.
    Og tillykke med onkel's anerkendelse (som jeg synes ser velfortjent ud). Dine ting er så smukke!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...