lørdag den 10. januar 2015

Mens jeg venter på garn.......

til mit 10.000-hjerter-tæppe, tilbringer jeg tid sammen med Ingmar:


Det er et ganske langsommeligt arbejde og der ligger RIGTIG mange timer i puden her allerede. Jeg vil gætte på, at jeg er nået ca. 1/4, så der er underholdning til lang tid endnu.

Det er som om, det er de store, tidskrævende projekter der fanger mig for tiden. Der er fra gang til gang ikke meget fremgang at spore i broderiet her og 10.000-hjerter-tæppet kommer også til at kræve sine timer.
Det er fint og godt - lige som det skal være.
Jeg har stadig godt af at tvinge mig selv ned i tempo og med disse projekter bliver det processen, der optager mig frem for produktet.


- O - O - O - O - O -


I aften er jeg træt. 
MEGET TRÆT.

Jeg har for første gang været afsted på ManuVision-uddannelsen og selv om det idag kun var 4 timer, kræver det lidt ekstra, når man skal møde og være sammen med nye mennesker, der i høj grad skal være en del af mit liv de næste par år.

Jeg havde på forhånd ikke sovet for godt. Af en eller anden grund var jeg blevet bange for at komme for sent og jeg har været vågen et utal af gange for at tjekke uret.

Desuden havde jeg valgt at cykle, fordi det er så dyrt at parkere inde i midtbyen. Jeg cykler ikke meget for tiden; faktisk bevæger jeg mig i det hele taget ikke meget for tiden. Og jeg var vældig tilfreds med, at jeg trods regn til morgen hoppede på jern-hesten. Jeg fortrød det dog noget, da jeg på hjemvejen blev fanget i dagens værste regn-, hagl- og stormbyge med modvind!!

Resten af aftenen bliver i sofaen sammen med ungerne, en film, Ingmar og det snolder min søde kæreste netop er ved at hente.
Og så derefter tidligt i seng!!

Jeg skal på kursus igen i morgen med en noget længere dag: 9-17.30
Næste weekend er det i København lørdag 9-18, søndag 9-18 og mandag 9-16. Heldigvis har jeg her mulighed for at låne en tom lejlighed, så jeg bare kan dejse om, når jeg har fri.

Det er hårdt at starte men det føles heldigvis HELT rigtigt :-)

4 kommentarer:

  1. Godt gået - eller cyklet?
    Jeg ved ikke, hvordan du har overvejet turen til/fra Kbh. Jeg prøvede rødbillet sidste weekend, det var både en billig og god rejseform.
    Nu kan man da kende Ingmar på det ufærdige billede. Noget af et arbejde at have gang i!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rådet - som jeg havde set på din blok. Det har også være med i overvejelserne, men jeg har fået det til at passe med arbejdet, så jeg alligevel skal til Kbh. om fredagen - så får jeg oven i købet kørepenge :-) Og jeg har lånt en lejlighed 15 min's kørsel fra skolen, så det er rart at have bilen, når jeg nu ikke er så stedkendt i byen og helt på herrens mark med Metro, S-tog mm.
      Kærligst Henriette

      Slet
  2. Jeg er imponeret! Det er meget vellignende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have!!
      At det ligner, kan jeg vist ikke tage æren for. Jeg har bare brugt et program fra nettet til at lave mønsteret ud fra et billede. Og jeg er så hende den stædige, der sørger for, der kommer garn på stoffet ;-)
      Tak for din besked!!
      Kærligst Henriette

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...