lørdag den 18. oktober 2014

Værkstedsdag uge 41 - færdig til glasering

Det tog sin tid, men ENDELIG har jeg skåle og fyrfadsstager færdige til glasering og sidste brænding.

Vi tage dem lige en gang mere inden glasering:



 

Glasering er ikke det mest spændende, jeg ved - og jeg er ikke god til det!!
Jeg har for noget tid siden investeret i en sprøjtepistol fra Bosch og det hjælpe mig meget. Specielt i forbindelse med disse dekorationer, der tørrer ind til pulver, der ligger på den forglødede overflade, har jeg stor glæde af den. Skålene kan ikke dyppes eller pensles med glasur, fordi det vasker pulveret af og en mellem-brænding gør ikke den store forskel, da pulveret ikke "brænder fast".

Nu har jeg jo kun et ligge bitte værksted (se det evt. her) på knap 4 m2 og der er selvfølgelig ikke plads til en sprøjtekabine. Så i mangel af bedre er jeg begyndt at indtage badeværelset, når jeg glaserer:


Det er langt fra optimalt, men det fungere p.t. og er supernemt at gøre rent.
Jeg har emnet, der skal glaseres, stående på en dims til potteplanter, så kan jeg dreje emnet, mens jeg glaserer.

Og så er der en håndfuld fyrfadsstager der også er ved at være i mål:


Alt er nu glaseret og afleveret til sidste brænding ude i byen, da min egen ovn desværre er lidt af et fejlkøb og ikke som forventet kan bruges til meget andet end forglødning.

Og nu venter jeg så tålmodigt på, at jeg kan hente mine ting og se dem HELT færdige.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...