mandag den 16. juni 2014

RAKU tætnet med vandglas

RAKU er på grund af de mange krakeleringer ikke vandtæt og i mange sammenhænge ikke særligt anvendelige som brugsgenstande.

Men jeg er vild med at brænde RAKU. 
Det er en fantastisk proces, hvor naturens elementer (ild, røg og vand), tilfældigheder og held i mere eller mindre grad er med til at bestemme det endelige udtryk.
En gang i mellem mislykkes det.
Andre gange er resultatet fantastisk.
Jeg elsker graden af uforudseelighed.

Jeg synes bare sommetider, det er en skam ikke rigtigt at kunne BRUGE tingene.

Derfor har jeg eksperimenteret med vandglas til at forsegle den indvendige overflade i en vase.
Det er lykkes og vasen kommer nok aldrig til at stå flottere end herunder, hvor buketten fra kæresten passer perfekt til den buttede vase.


Nå, ja. Det er måske lidt en overdrivelse, at buketten er fra kæresten! 
HAN fik den af hans højskoleelever i forbindelse med afslutning af et projekt og afleverede videre til mig.
Men det er ikke tit jeg får blomster - det bruger vi ikke meget.
Og så tæller disse gange også :-)

2 kommentarer:

  1. Både buket og vase er bare skønne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. De får det bedste frem i hinanden ;-)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...