onsdag den 10. juli 2013

Lamper: rusten skrot og sart porcelæn

Jeg har tidligere forsøgt mig en ganske lille smule med glas-arbejder. Specielt støbning fangede mig og som projekt arbejdede jeg med gammelt skrot og smeltet vinduesglas. Det kom der disse lamper ud af:



Specielt den store er jeg glad for og nu planlægger jeg at videreudvikle idéen. 
Vinduesglas er jeg færdig med for denne omgang - jeg har heller ikke automatikken til at kunne styre temperaturen i min ovn nøjagtigt nok. 
Men når jeg kniber øjnene sammen, kan jeg se toppen drejet ganske, ganske tyndt i porcelænsler. Skærmen skal være så tynd, at den bliver transparent og jeg håber at drejerillerne bliver tydelige og giver en varm organisk fornemmelse mod det rustne jern.

Under oprydning på mit arbejde dukkede der lige præcis det op jeg manglede og nu står jernet til rustning i min indkørsel.


GLÆDER mig til at komme igang med projektet her. Og da jeg netop har ordnet mit lille bitte værksted, står det nu rent og nymalet og venter på mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...