mandag den 8. juli 2013

Dekoration på keramik - et forsøg

Jeg har ikke arbejdet ret meget i egentlig dekoration af min keramik. Jeg har brugt "træk-af-voks" til både raku og stentøj men stort set aldrig begitninger eller tilsvarende.

Det skal jeg prøve at lave lidt om på nu!!

Jeg er rigtig glad for mine fuglefoderhuse, men synes de skal brændes som stentøj, der er noget mere holdbart end raku - selvom det nu ser ud til at gå overraskende godt.
Jeg er derfor på jagt efter en måde at dekorere i de samme mønstre, men så jeg kan bruge en stentøjsglasur og -brænding.

Lige nu forsøger jeg med:

Under- og påglasurfarve der males på med pensel


En farveblyant specielt til keramik
Nu mangler så bare transparent blank glasur og brænding til ¨1240 gr. Det er spændende om ovnen kan klare det. Men det er endnu mere spændende at se resultatet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...