onsdag den 26. juni 2013

Strikkeprøver til tasker

Når man nu sidder og nørkler med håndarbejdet er der jo masser af tid til at tænke. For mig er det på de tidspunkter hjernen bobler over med idéer til hvordan de næste (strikke-) projekter skal være.

Jeg skal blandt andet have strikket en taske #3 mere. Mønsteret herunder skal ændres så den sorte del bliver mere tydelig:
2 masker skal danner de lodret striber (nu en)
og
2 riller skal danner de vandrette striber (nu en).


Den anden dag sad jeg og udtænkte denne her. Den er endnu ikke filtet og farverne de forhånden værende - altså bare en prøve.
Den er lidt i tråd med bikuben, men felterne er strikke i en form for vendestrik. Jeg tror nok, at jeg vil arbejde videre med den, så den sorte farve bliver mere dominerende.
De vandrette striber skal være med to riller og måske skal felterne være mindre.
I forbindelse med felterne bryder jeg garnet for hvert felt. Det giver MASSER af ender, men når jeg strikke-hæfter, er det faktisk ok. Desuden giver de separate felter mig mulighed for at lege med farverne enten i mønster/system eller helt tilfældigt.
Strikken skal prøves både med "tilfældige" pangfarver og i sammen farve men varierende nuance i mønster.

Den sidste her er prøvefiltet og skal absolut også prøves af til en taske. Den er lidt mere kombliseret og langsommelig at strikke, da der på samtlige pinde strikkes med to tråde og oven i købet laves der MASSER af snoninger.
Her er den blevet noget for kraftig i forbindelse med filtningen, men der kan arbejdes med både pindestørrelse og graden af filtning.
Men jeg kan rigtig godt li' fornemmelsen af to lag og huller i det yderste.


Så nu op til strikkepindene og taske #3.1


3 kommentarer:

  1. Det ser spændende ud, jeg er især begejstret for din midterste prøve - det er så flotte farver sammen ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Pia. Den glæder jeg mig også både til at filte og til at arbejde videre med. En aften eller to mere, så er den på pindene færdig og jeg kan gå igang. Det er helt utroligt, som man kan glæde sig til nyt strikketøj eller nye projekter ;-)

      Slet
  2. Ja - i tankerne kan man være mange projekter foran

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...