fredag den 11. januar 2013

Det blev en ommer.......

men heldigvis var der en anden der kunne bruge "ommeren".


  For en uge siden manglede jeg et lille hurtigt projekt - sådan et jeg lige kunne starte fredag eftermiddag og være færdig med inden sengetid. Samtidig mangler jeg en hue til en kommende skitur. I mit hoved blev det  til to fluer med et smæk og kort tid efter, var jeg i gang med at købe garn.

Der blev hurtigt slået op, men trods utallige strikkeprøver og trevlen op efter at være startet, blev huen IKKE i min størrelse. Og færdig til sengetid blev den da slet ikke. Men som det ses var der en anden, der blev rigtig glad for den, da den endelig var færdig!!


Nu er jeg i gang igen.

Jeg fortsætter med samme strikketeknik: to-farvet, forskudt helpatent.
Det giver en tæt og meget elastisk strik, der ydermere har de to fordele, at der kun stikkes med en farve garn pr. pind samt at huen kan vendes efter humør. Jeg strikker med sort og et kulørt chancerende garn og de to garner dominerer hver deres side.


Teknikken blev selvfølgelig fundet i min ynglings strikke-/hæklebog: Politikens Strikke- & hæklebog af Vivian Høxbro. Efter at have strikket i ca. 40 år købte jeg min første strikkebog og jeg synes, den er GENIAL. Der er ingen egentlige opskrifter (bortset fra på sokker) men masser af anvisninger på forskellige teknikker. Jeg kan kun anbefale bogen, som på et tidspunkt kostede sølle 40,- i Netto. Jeg købte en håndfuld som ligger og skal bruges som gaver når det helt rigtige tidspunkt er der.

Jeg var ikke tilfreds med sammensyningen på ommeren, så selvfølgelig har jeg også forsøgt mig med magic loop. Jeg er ikke imponeret. Jeg synes, der går ALT for meget tid med at flytte masker rundt på pinden og jeg ville straks hoppe over på strømpepinde, hvis de fandtes i rigtigt nr. i mine gemmer. Det gør de ikke, så jeg forsætter stædigt med min hue på magic loop og overvejer om der skal mere tilbehør til i samme stil. F.eks. en halsvarmer-ting inspireret af Fru Madsens Inspira

1 kommentar:

  1. Hvor er den fin,med den den hue!
    Spændende teknik med den forskudte helpatent - jeg kan godt ærgre mig noget over ikke at være faldet over den bog!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...