lørdag den 15. september 2012

Fuglefoderhus & mariehøner i raku

Lørdag formiddag blev brugt på at brænde et par ovnfulde raku. For mig er det altid en stor fornøjelse - næsten ligegyldig hvordan emnerne kommer ud af ovnen. Jeg holder af selve processen med ild (ovnen varmes op med gas), røgen i forbindelse med reduktionen i savsmuld og det hurtige resultat jeg har i hånden når keramikken er blevet kølet af i vand. Selv lugten holder jeg af!

I dag var jeg oven i købet så "heldig" at være tilfreds med det meste. Specielt dette fuglefodre hus som er under udvikling:



Der kan stadig arbejdes med proportionerne og kæden synes jeg heller ikke fungere helt; men som den første prototype er jeg ganske udmærket tilfreds!

Denne her bliver afleveret til en fødselsdag - men der er flere i værkstedet, der venter på træk-af-voks og glasur.


Jeg havde også et par mariehøner med i ovnen:


Desværre har vi glemt at give dem sorte pletter, så jeg er nødt til at ønske mig, at ungerne laver nogle flere til mig. Håber at mine vinduer på terrassen næste sommer skal fyldes med mariehøner og biller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...