lørdag den 31. marts 2012

Videre på vævestikket kjole

Ind i mellem alt det andet sørger jeg for at få tid til at strikke på min kjole. Lige nu arbejder jeg på pind 4 og er vildt overrasket over, hvor langt jeg når.

Mønsteret p.t. er "zigzag" og jeg regner med, at hele nederdelen skal holdes i denne strik. Jeg holder fast i min mørke lilla som grundfarve men lader farve to variere i striber. Der bliver godt nok knald på, men jeg elsker det!








Her et lille glimt af hvordan forløbet er. Over lisen ses bærestykket i "perlegrus". Under lisen "quilt" her over livsstykket. Og endelig "zigzag" i nederdelen.

Jeg idder og overvejer, hvordan afslutningerne skal være. Valget står lige nu mellem hæklede feminie kanter i mørk lilla eller en mere fast strikket kant med "snoet garn".

TÆNKE - TÆNKE - TÆNKE.




Lige de næste par dage bliver der dog ikke tid til at tænke over strikketøjet. Jeg får besøg af min skønne søster og hendes dejlige unger. Der bliver garanteret tid til lidt nørklerier af den ene eller anden slags, men der skal jo også være overskud til at snakker :-)

2 kommentarer:

  1. Årh, vi glæder os også! Overvejer lige om jeg skal tage noget med at gøre færdigt eller starte på et nyt projekt... Er også spændt på at se kjolen. Vi ses henad dagen. KRAM

    SvarSlet
  2. Årh, vi glæder os også! Overvejer lige om jeg skal tage noget med at gøre færdigt eller starte på et nyt projekt... Er også spændt på at se kjolen. Vi ses henad dagen. KRAM

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...