torsdag den 1. marts 2012

Mit nye strikketøj

Mit nye stikketøj bliver hverken en trøje til datteren eller mig selv. Det bliver derimod en kjole til mig selv: en eksplosion i farver, et studie i vævestrik og en udfordring på tålmodighed.


Jeg er blevet farveinspireret af "crazy kjolen" hos Bettekun og har hos den lokale garnhandlende indkøbt garn af hjertets lyst. Der er ikke garn nok, men der kan suppleres efterhånden som mønstre og kjole udvikler sig. Det eneste, der er taget stilling til, er, at grundfarven skal være den mørkelilla.


Strikkeprøver er ellers ikke min stærke side men denne gang er jeg gået amok i prøver. Desværre kan jeg ikke huske, hvor jeg har fundet vejledning i de forskellige vævestrik - det eftersøger jeg selvfølgelig, så den rette kan få æren!


Model er min egen all-time-favorit. En efterhånden gammel sag som er BRUGT godt og grundigt til alle situationer: med et par frække strømper, høje sko og håret sat til narrestreger; mere neutralt med sorte tights og lange sorte støvler, hvor kun den lilla t-shirt under har givet farve eller med en langærmet lang t-shirt under til et par cowboybukser. Jeg har hver gang følt mig godt tilpas og velpåklædt.

Nu er det tid til at skifte den ud og jeg er gået i gang med det lækreste garn i 100% alpaka. Det er noget forbandet tyndt garn, der egentlig skal strikkes på en pind 2-2½. Vævestrik i sig selv bliver dog temmelig tykt og robust, så for at få den lethed jeg går efter, er jeg startet ud på pind 6 til bærestykket. Jeg er nu nået til ærmegabene - hold da op det kommer til at tage lang tid! Og man kan allerede nu være nervøs for, om jeg er startet for farverigt ud. Men nu er det jo farver jeg går efter, så sådan bliver det!

Håber at mønstrene og farverne, der skal udvikle sig undervejs, kan holde min interesse fanget og drive mig fremad!

1 kommentar:

  1. Nej hvor sjovt, der kan jeg godt se at der er nogle sammenfald, mellem dit og mit valg af garn.
    Det skal nok blive en flot kjole

    stine:)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...