søndag den 5. februar 2012

Sæder til taburetter


Jeg har længe været vild med de der filtede sæder, der i dyre domme kan erhverves i dyre butikker. Indrømmer gerne, at jeg har været for nærig.

Men inspirationen kommer til den, der venter aktivt. Denne gang via Gitte/ditogdut der har hæklet "numse-varmer".

Jeg har nu prøve-hæklet og -filtevasket. Der er regnet og tænkt. Garnet er købt og nu hækles der for fuld kraft i alle ledige stunder i glade farver.

Jeg har valgt en forholdsvis tæthæklet mellemlægsserviet som udgangspunkt - men i virkeligheden er det jo smag og behag hvor åben man ønsker sine filtede ting. Jeg brugte timer på nettet for at finden den HELT rigtige opskrift og endte som det ses med en fra Familie Journalen. Nu bærer siden præg af mine overvejelser og udregninger på garnforbrug m.v.

Det er jo i forbindelse med prøvestrikningerne bemærkelsesværdigt så forskelligt 2 garntyper opfører sig i forbindelse med filtning. De er begge 100% uld, hæklet på pind 4½ og inden filtningen med samme struktur. Jeg kan bedst li' den der efter filtingen har mindst hæklestruktur.

Glæder mig til at vise, hvor fine de er sammen med de skamler, vi har stående i stuen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...