søndag den 19. februar 2012

Gamle tasker

Jeg har noget med tasker! De kryber ind under huden på mig og bliver en del af mig. Det sker, at jeg falder for en taske, køber den men aldrig RIGTIG kommer til at bruge den. De er ikke så interessante. Så er der dem, jeg har i årevis og bogstavelig slider op. Lad os dvæle ved dem og her kigge på én af de hjemmelavede.

De geometriske figurer er inspireret af bogen: "Etnisk broderi" af Mary Norden. Den kan varmt anbefales, hvis du mangler praktisk syvejledning, mønstre eller blot idéer til, hvad broderier også kan bruges til.

Jeg startede fra en ende af med de store mønstre og flader. Jeg vidste selvfølgelig at det med tiden skulle blive en taske og kendte ca. størrelsen. Mønsteret mellem firkanterne voksede op i hanken og efterhånden kom bunden også til. Fra start af tror jeg ikke, jeg havde forestillet mig, at bund og hank også skulle broderes, men begge dele endte med at være broderet fast til selve tasken.

Indvendigt er tasken udført med de mest praktiske ting. Den er selvfølgelig foret og der er karabinhage til nøgler, lommer med lynlås til mobil og penge eller dankort. De fancy detaljer har jeg aldrig brugt! Selve tasken er lukket med en lynlås - det har jeg til gengæld været glad for!

Tasken har fulgt mig i tykt og tyndt. Den har været fin til en strikke trøje, frisket en sort frakke op og i perioden med den grønne jakke var den også rigtig fin!

Nu er årene gået - mange år er gået og tasken er ved at være slidt. Hver gang jeg bruger den, overvejer jeg, om hanken holder, til vi er hjemme igen. Jeg bliver snart nødt til at tage stilling til, om jeg skal ud i et større lappe-//genbrugsprojekt eller det bare er tiden til en udskiftning.

Måske kunne jeg gøre noget smart med noget lækkert læder :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...