lørdag den 4. februar 2012

Andehus - en idé

Jeg har en knægt på knap 9, der pløjer sig igennem den ene jumbobog efter den anden. Han kigger ikke blot billeder men læser det hele - og selvfølgelig forsøger vi at holde ham forsynet med læsestof indkøbt i antikvarbutikken. Det er svært at følge med. Af 5 "nye" bøger indkøbt torsdag har han lørdag læst 3½.

Opbevaringen af bøgerne er temmelig kaotisk og ligegyldigt, hvad system jeg finder på, ligger der opslåede bøger ved siden af hans seng. Nu har jeg så overvejet at lave en koloni af "andehuse" inden for rækkevidde af sengen. Mine skitseevner er ikke imponerende, men med lidt "teknisktegning" og scrapkunst kunne jeg tydeliggøre for knægten, hvad jeg har tænkt mig. Han synes, det er sejt.

Samtidig kan jeg lynhurtigt målsætte tegningen. Jeg er ikke særlig handy med en sav og må have hjælp til at save pladerne ud. Det er vigtigt for det færdige udtryk, at det er virkelig nøjagtigt og der skal vist mere end bare en sløv håndsav til. Jeg har bevidst arbejdet med at sider og tag er ens. Der er skåret i smi således, at der kun skal laves 2 typer plader: 4 ens til tag og vægge, én til bund. Farvemæssigt tænker  jeg at holde dem i forskellige signal-farver. Det passer med Disney farverne og værelset trænger efter min mening VIRKELIG til kulør.

Bemærk at man ovenpå husene kan have opslående bøger liggende - så ved man hvor langt man er nået i de forskellige.

Om idéen holder: tror jeg lader den summe et par dage.
Bliver projektet noglesinde søsat: tja - det må tiden vise; lige nu er jeg varm på det.
Hvad synes du om idéen??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...