fredag den 27. januar 2012

Opsamling: børnebog

På et tidspunk fortalte jeg om, at jeg var ved at fabrikere en børnebog som barnedåbsgave. Indlægget kan du se her: tilbage på sporet. Jeg har nu fået anskaffet mig et kamera - det kan alt, jeg skal bare lige lære at bruge det ;-). Og nu kan jeg vise bogen frem!!

Endnu engang en varm tanke til min søster der har ladet mig bruge både hendes idé med at hækle kanter mm og ikke mindst hendes rigtig fine tegninger. Prøv lige at se hendes oprindelige design og idé.





Jeg har ikke ændret meget ved hendes arbejdsmetoder:
     *  læg tegninger ryg mod ryg
     *  laminere
     *  lave huller
     *  hækle
     *  samle
Jeg har dog fundet det lettest at hækle en hulrække i den side, der vender mod ryggen og afslutte samme side med en række picot'er. Derefter var det let at "hækle" bogen sammen og afslutte med en knyttet snoning over alle enderne; jeg slap for hæftningen og kvasten er rar at nulre i fingrene. Picot'erne giver i øvrigt også en rigtig dejlig nubret kant der garanteret også vil falde i små pilfingres smag.

Valg af farver er selvfølgelig noget dikteret af, at det er en bog til en pige. Og så skulle de selvfølgelig ikke være HELT ved siden af i forhold til tegningerne. Men en smule kant må der nu helt sikkert gerne være og rækkefølgen er tilfældig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...