tirsdag den 31. januar 2012

Ego-tid // Henriette-tid

I forbindelse med nye ord i 2011 er "ego-tid" godkendt som officielt ord af Dansk Sprognævn. Her i huset har vi kendt det meget længe - bare som Henriette-tid. Det er den tid kæresten hele tiden minder mig om, jeg skal huske at have. Den tid hvor det bare drejer sig om mig og mine gøremål. Den tid der "forsvinder", fordi jeg bliver fordybet i mine gøremål!

Det er tidligt søndag formiddag. Ungerne er hos deres søde moster og onkel. Kæresten bruger tiden i sengen. Jeg er stået op og er trukket i hjemmetøjet, har lavet luksus-morgenmad anrettet på bakke, Leonard Cohen spiller på anlægget og garn samt hæklenål er klar i arbejdsværelset i kælderen. Se så er der gjort klar til kvalitets-alene-tid for mig; rigtig Henriette-tid. Og ganske rigtigt: 3 timer senere da kæresten stod op, kiggede jeg på uret og var for sent på den i forhold til at hente mine unger. Hvor forsvandt de timer hen?? Spildte?? ABSOLUT ikke - for mig er de nødvendige, for at jeg fungerer som et helt menneske. Jeg var  igen opladet og klar til at være en hel masse for både kæreste og børn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...